29. září 2014

Ostravský Manifest 2014

Report z Manifestu píšu poprvé. Protože co taky chcete psát? Že jsem nějak v sobotu ráno dorazila, sedla jsem si s přáteli a tam jsem s nimi následujících pár hodin diskutovala a popíjela a pak jsem jela domů? Letos jsem si ale řekla, že by si možná nějaký minireportík zasloužil. Tak aspoň v mých oblíbených (více či méně kryptických) bodech :)


  • letos jsem vyzkoušela experiment a jela jsem z Prahy už v pátek  a přespávala jsem u kamaráda a jeho slečny. Společnost mi dělala Sušenka. Experiment hodnotím velice kladně :)
  • je mi jasné, že když mě někdo veze z Prahy až do Ostravy a nic za to nechce, měla bych si možná kritiku schovat od cesty, ovšem stejně mi "GTFO" nepřijde jako nejlepší způsob rozloučení se. Možná to mělo být vtipné - no moc nebylo :)
  • ta postel, ve které jsme přespávaly z mého pohledu nebyla zdaleka tak strašlivá, jak se nám Omni pokoušel namluvit, vyspala jsem se skvěle.
  • ačkoli jsem zaspala (chtěla jsem být na místě na desátou a přesně v tolik jsem se vzbudila), u nádraží jsme potkali lidi z Prahy, se kterými bych jela, kdybych nejela už v pátek. Takže za mě dobrý.
  • ostravský IDOS nefunguje úplně spolehlivě - u některých spojů zobrazuje jiné časy odjezdů, než jsou ty reálné
  • v restauraci Ferdinand mají prokletý salónek, nesedejte si tam. Čekali byste na jídlo 4h :) Ale možná to platí jen pro pražáky, kdo ví.
  • ten, jehož registrace nám dělala takové starosti, nakonec nedorazil. Jestli to byl vtip, vůbec nebyl hezký :)
  • je sice hezké, že si lidi psali o cosplay soutěž, ovšem pro příště by bylo hezké, kdyby se do ní i někdo přihlásil, když už organizátoři takto vyšli vstříc.
  • lehce mě zarazilo (i když by vlastně asi nemělo) celkem velké množství opilé mládeže (odhadem kolem osmnácti) už celkem brzo odpoledne. Už i na tuhle akci prosakuje mladá generace (ať to znamená cokoli :) ).
  • letos jsem byla na docela hodně programu. Třeba na přednášce o Korei. Ta byla velice zajímavá a dobře podaná. Povídalo se hlavně o pobytu přednášející, hodně se odpovídalo na dotazy publika a účastnil se dokonce i nefalšovaný korejec :) Naiseen si skvěle poradila i s technickými problémy, kdy musela víc než půlku doby povídat bez prezentace. Určitě bych byla pro, aby si přednášku zopakovala i na dalších akcích.
  • tradiční Nordův nevědomostní kvíz pro nás letos dopadl nebývale dobře. Já i Seri jsme měly víc než deset bodů a vyhrály jsme knižní cenu :) Každá jsme zvolily jiný přístup - já jsem k tomu přistupovala seriózně tipovací metodou, Seri zase pomocí křížků na odpovědní mřížce vykreslovala zajímavé obrazce :) Akorát bychom si to užily víc, kdybychom místo vyhlašování nebyly na večeři, protože nám Nord řekl, že nic nedostaneme :D
  • z Grekovy přednášky o něčem, co mělo asi co dočinění s japonskou komunitou sportovních fanoušků, jsem si odnesla poznatek, že "sportovní fandovství" je v Japonsku fakt vážná věc, ze které je naprosto nevhodné dělat si srandu, či ji nějak parodovat - narozdíl třeba od fanoušků různých idolů.
  • čekala jsem, že naše noc proběhne o trochu jinak, než že ji celou strávíme u stolu s Nordem, Geraltem a dalšími ostraváky. Původně jsem měla v plánu popovídat si s daleko více lidma, přece jen do Akiconu zbývá celý měsíc, ale  (ostravský) Geralt povídal poměrně poutavě, hezky se to poslouchalo a člověku ani nepřišlo, že ten čas letí tak rychle.
  • lehce mě naštvala Seri, když se v šest ráno rozhodla, že se balí a pojede domů. Ale nemůžu se na ni zlobit moc, protože její důvody chápu a na jejím místě bych se zachovala úplně stejně :D
  • zpáteční vlak mi jel až o půl dvanácté, takže zbytek času jsem strávila podřimováním v promítacím sále v cizím spacáku. Abych předešla nějakým fámám, majtel spacáku v něm se mnou nebyl. Ani nikdo jiný :) Každopádně majiteli (myslím, že to byl Dilvish) velice děkuju, spacák mi přišel vhod, byla mi hrozná zima. Příště má u mě pivo, nebo tak něco.
  • cestu na nádraží jsem zase měla společnou se zbytkem pražské výpravy. Dala jsem si s nimi rychlou polévku v nádražní restauraci a vyrazila jsem na Pendolino. Ostatní měli v plánu jet regiojetem, co měl jet až o dvě hodiny později. 
  • cesta Pendolinem se mi moc líbila, České dráhy se aspoň tady pod nátlakem konkurence opravdu snaží. Zvolila jsem jednosedadlo v tichém vagónu, abych mohla nerušeně spát. Opravdu se to osvědčilo! Lidí v něm moc nebylo a všichni přítomní se chovali podle pravidel, takže se mi spalo docela dobře. Jediný problém bych viděla v tom, že se mi můj obří batoh nevešel do zavazadlového prostoru, tak jsem ho musela mít u nohou, kde mi dost překážel, neměla jsem si kam dát nohy a bolely mě kolena.
  • dostala jsem dárek k narozenám! Vlastoručně vyráběnou puntíkatou tašku přes rameno! Bylo to vážně milé a nečekané překvapení od kamaráda a mám z něj obrovskou radost. Díky!

2 komentáře:

Křehká Figurka řekl(a)...

Cosplay soutěže se zúčastnily nakonec dvě účastnice. Vyhrály první a jediné místo.
Opilých mladistvých si moc nevybavuji. Za to si vybavují ublitou mou v tu chvíli Nedrahou polovičku ve věku 26 let. Pokud myslíš mladistvé, kterří obývali nejbližší a nejdelší stůl na zahrádce a ráno po sobě nechali bordel, tak těm bylo taky nad 20...tedy slečnám ne. Tato banda jsou nynější "ostravští otaku" a jejich srazy vypadají obdobně s levným krabičakem pod mostem.
Nevědomostni kviz jsem taky tipovala, ty nejnepravděpodobnější věci.
A nakonec jsem byla rada že jsem se jela o půlnoci domů vyspat. Šari

Anonymní řekl(a)...

Cože? On se vážně někdo dostavil? To by mě tedy zajímalo kdy :) Ale je fakt, že my prchli hned poté, co Dilvish oznámil, že se jim nikdo nepřihlásil.

A jinak já teda tolik vyloženě ožralých lidí zase neviděla, tak mi to letos právě nepřišlo tak hrozné :) Naopak se mi to zdálo jako velmi klidný Manifest. Ale taky vám přišlo, že je tam těch lidí nějak míň než loni?

Veve